Producten van het jaar
Image default
Toerisme

Hoe jouw klantenbestand en verkoop in de toeristische sector verdriedubbelen met eenvoudige personee

Kan je je inbeelden dat je jouw bedrijfskosten zou kunnen verminderen terwijl de verkoop de hoogte ingaat?

Professionals in de winstgevende horeca- en toerismesector weten dat de opleiding van personeel om de dienstverlening en de houding van het personeel te verbeteren een van de best lonende investeringen is die je kan maken. De horeca is een klantgerichte sector en dat wordt zichtbaar gemaakt door jouw personeel zowel in de job ter plaatse als in de reissector op voorhand.

Als jouw personeel gelukkig en geboeid is en als een team kan presteren, dan neemt hun mogelijkheid om uw bestemming of reizen te vertegenwoordigen en te promoten sterk toe. Een belangrijke plaats om gelukkige en gemotiveerde mensen in te zetten om de verkoop te promoten en te doen toenemen zijn de reisbeurzen.

Vakantiesalons en reisevenementen scheppen interessante mogelijkheden voor het personeel dat ter zake kundig is om direct en enthousiast met de toekomstige klanten te communiceren. Wie kan er immers beter met de nieuwsgierige bezoekers van gedachten wisselen over de interessante trips en bestemmingen, dan de gidsen van ter plaatse?

 

De tip van Tim : Een rollenspel met je personeel is van groot belang. Beluister ook de auditieve cursus ‘Travel Trade Show Success’ ( Succes op de vakantiebeurs). Denk er niet aan om deel te nemen aan zo’n beurs zonder dit eerst beluisterd te hebben. Dit kan immers jouw succes en je inkomen tienvoudig doen toenemen.

 

—————— Tip voor verkoop per telefoon —————-

Verkopen per telefoon is een andere mogelijkheid om jouw personeel ook effectief in te zetten. De mensen ter plaatse kennen jouw product immers beter dan gelijk wie, maar niet iedereen is geschikt om telefonisch iets aan de man te brengen. Beoordeel geraadzaam wie je voor deze belangrijke ‘ toenaderingspoging’ wil inzetten.

 

—————– De volgende stappen naar succes ————————

 

Jouw personeelsstaf , of ze nu ter plaatse werken of niet, vormen een van jouw belangrijkste pluspunten. Investeer gerust in tijd om de beste kandidaten voor de taak te selecteren, bezorg ze voortdurende bijscholing en feed-back, en creëer motiverende programma’s om jouw team te compenseren voor zowel hun inzet, als voor hun bekwaamheid om bestaande klanten zo aan te moedigen om terug te keren en om nieuwe mogelijke klanten aan te trekken. Een uitstekende bediening van de klant, gecombineerd met unieke uitstappen, een prachtig verblijf en een enthousiast en gemotiveerd personeelsteam, zal zeker zorgen voor een blijvend en zelfs toenemend zakensucces voor jou en jouw onderneming.  

De tip van Tim: Ik wil echt geen plaat zijn die doordraait, maar oefen regelmatig in rolspelen. Bel je team op en simuleer verschillende vormen van informatieve gesprekken: vriendelijk, gevat of met aarzelende verwachtingen. En wat doe je met bestaande klanten? Zijn ze vriendelijk of hebben ze hulp van doen? Of zijn ze misschien zelfs boos? Wees voorbereid om alle gesprekken professioneel en dienstvaardig af te handelen, dat moet je eerste engagement zijn.

 

Wil je nog meer tips, feedback and training omtrent hospitality/tourisme, kijk dan eens op de website van www.ivpp.nl.

 

 

 

 

Hoe jouw klantenbestand en verkoop in de toeristische sector verdriedubbelen met eenvoudige personee