SEO Tools in 2019 uitkiezen | Ralf van Veen

Uitkiezen van de juiste SEO tools

Het uitkiezen van de juiste SEO tools is een belangrijk onderdeel van het uitvoeren van een SEO traject. Dit is zo belangrijk omdat een groot deel van de tijd dat aan de SEO van een website wordt gewerkt dit door middel van een SEO tool wordt gedaan. Bij SEO komt erg veel kijken. Er zijn veel verschillende facetten die moeten worden geoptimaliseerd om tot de gewenste resultaten te komen. 

Wanneer iemand met SEO begint wilt hij of zij in veel gevallen met de website van zijn of haar bedrijf hogerop in Google komen. Hiervoor moeten allereerst de juiste zoekwoorden worden uitgekozen om de strategie hiervoor te bepalen. Hierbij is het belangrijk om in je achterhoofd te houden dat de zoekwoorden de moeilijkheidsgraad van het traject bepalen. Wanneer er zoekwoorden worden uitgekozen waar erg veel andere bedrijven ook voor willen ranken zal het traject langer en / of moeilijker worden. 

In het geval dat makkelijkere zoekwoorden worden uitgekozen wordt het traject een stuk makkelijker. Wel is het risico dat hieraan verbonden zit dat het traject een stuk minder kan opleveren. Dit zijn namelijk in veel gevallen tevens de zoekwoorden waar minder op wordt gezocht. Daarbij zijn de mensen die hierop zoeken in veel gevallen ook minder interessant voor het bedrijf dat hoger op wilt komen voor deze bepaalde zoekwoorden.

Landingspagina’s

Wanneer de zoekwoorden zijn uitgekozen met de juiste SEO tool worden de zoekwoorden gekoppeld aan de landingspagina’s van de website. Deze landignspagina’s worden binnen het SEO traject de kern van de website en moeten het meeste werk doen in de zoekmachines. Deze pagina’s fungeren als het ware als de opvang kanalen voor de doelgroep van de website en halen deze doelgroep dan ook binnen. Vanaf deze landingspagina’s stromen de bezoekers door de gehele website heen.

Het is belangrijk om de juiste landingspagina’s met de juiste content te combineren. Door de landingspagina’s te optimaliseren voor de juiste zoekwoorden kunnen deze hoger in de zoekmachines komen. Wanneer dit goed wordt gedaan kan er een significant voordeel ten opzichte van de concurrent worden behaald. Dit is de manier om hoger dan de concurrent te komen.

Linkbuilding (SEO)

Uiteindelijk is het doel om de landingspagina’s hogerop in de zoekmachines te laten komen. Dit wordt gedaan door links naar deze relevante pagina’s te verkrijgen. Dit is het laatste onderdeel van een SEO traject wat een grote impact op de rankings maakt. Hier zijn ook SEO tools voor benodigd.

Dit artikel is geschreven door Ralf van Veen. Ralf van Veen is een SEO freelancer die werkzaam is voor ralfvanveen.com

SEO Tools in 2019 uitkiezen | Ralf van Veen

Author: