iPhone hoesjes worden tegenwoordig steeds meer onderdeel van het assortiment van MNO’s. Zij merken hoe groot de vraag is naar bescherming voor de smartphone en daar spelen ze handig op in. iPhone hoesjes van merkenZoals ik al aangaf zijn er al veel bedrijven met een iPhone 6 hoesje op de markt en ook via social media zie ik vaak dergelijke covers voorbij komen. Als onderdeel van de generatie Y kan ik wel stellen dat ik erg digitaal ben en bedrijven spelen daar goed op in door via social media ook reclame te maken. Zo volg ik onder andere BALR op Instagram, dit is een vrij jonge onderneming die sportkleding verkoopt, en die maken ook reclame voor hun hoesjes via dit medium. Als ik dan ook zie hoeveel response ze daarop krijgen durf ik wel te stellen dat het gebruik van social media een waardevolle toevoeging kan zijn voor de marketingcampagnes van veel bedrijven. ViralEen iPhone 6 hoesje promoten via social media kan dus erg goed. Dit is eigenlijk ook wel logisch als je ziet hoeveel mensen er actief zijn op Facebook, Twitter en Instagram. Vooral de jongere generaties zijn goed te benaderen via deze media en de toonaangevende bedrijven in de wereld weten deze doelgroepen dat ook makkelijk te bereiken. Echter biedt social media ook mogelijkheden voor kleinere bedrijven met een kleinere fanbase. Als ze het voor elkaar krijgen om een ‘viral effect’ te creëren, dan is de kans groot dat het de hele wereld over gaat. HerkenningUiteindelijk is dat natuurlijk het doel, de hele wereld bereiken. Zoveel mogelijk mensen in aanraking laten komen met jouw merk, jouw producten en jouw bedrijf. Zodat mensen in de laatste fase van het koopbeslissingsproces sneller zullen kiezen voor jouw producten, grotendeels door de herkenning die mensen dan hebben. Natuurlijk is herkenning voor grotere bedrijven niet echt meer een punt waar ze zich zorgen over hoeven te maken, maar voor kleinschaligere bedrijven kan dit wel een kritiek punt zijn.
|
iPhone hoesjes |